.....ik ben gek op cijfertjes!
Is jouw kwartaal ook altijd zo snel voorbij? Voor je het weet moet je weer aan de bak om alle facturen, aftrekposten en kilometers bij elkaar te vegen. En dat allemaal om de Belastingdienst tevreden te stellen. Ik hoor veel ondernemers om mij heen zuchten en kreunen onder al die administratieve rompslomp. Ze hebben het al zo druk met ondernemen. En dan moeten ze ook nog op tijd factureren en planningen in de gaten houden.
Eerlijk gezegd herken ik hun administratiestress totaal niet. Want mijn guilty pleasure? Ik ben gek op cijfertjes! Dat is best een handige eigenschap, voor een Virtual Assistant.
Dansende getallen
Waar bij anderen de getallen gaan dansen voor hun ogen, vind ik het juist heerlijk om orde en structuur aan te brengen in debet en credit. Om een fijne planning op te stellen zodat rekeningen op tijd de deur uit gaan én betaald worden. En om zeker te weten dat die betalingen ook echt gebeuren, zet ik ze ook nog met alle liefde klaar in het systeem. Je kunt mij eigenlijk bijna geen groter genoegen doen. Nou ja, misschien een lekkere reep chocolade op zijn tijd…
Dat kan goedkoper
Als jouw administratie goed op orde is, bespaar je niet alleen een boel stress, maar ook een hoop kosten. Reken maar eens uit wat jouw eigen uurloon is en vermenigvuldig dat met het aantal uur dat je spendeert aan het opzoeken van verloren bonnetjes, verzinnen van aanmaningsbrieven en het inkloppen van getallen in een Excelsheet. Dat kan echt veel goedkoper! Besteed die administratieve klussen lekker uit aan iemand die het wél leuk vindt. Ik weet zeker dat je daar heel blij van kunt worden!
Een goede voorbereiding is het halve werk
Natuurlijk ben ik geen accountant, ieder zijn vak. Die zul je dus nog wel moeten inhuren voor het opstellen en controleren van je jaarcijfers, en het oplossen van ingewikkelde fiscale vraagstukken. Maar je zult merken dat die accountant een stuk minder dure uren hoeft te schrijven als je administratie up to date is en gewoon klaar ligt op het moment dat hij binnenstapt.
Hoe relaxed klinkt dat?
Laat mij voortaan spitten en graven in jouw administratie. Ervoor zorgen dat alle inkomsten en uitgaven van jouw organisatie glashelder in je systeem staan. En natuurlijk kan ik ook de correspondentie met jouw debiteuren en crediteuren perfect regelen. Dat hoeft niet bij jou op kantoor – het voordeel van een VA is juist dat het makkelijk op afstand kan. En heb je mij een keer op locatie nodig, dan is dat uiteraard geen probleem.
Lekker niksen
Gun jezelf ook die luxe van een ondersteuner op afstand. Zoek contact met Jewel’s Business en ontdek mijn mogelijkheden. Je kunt mij flexibel inhuren, het aantal uur is helemaal afhankelijk van je behoefte. Als jij die vervelende klussen met een gerust hart kunt loslaten, hoef jij alleen nog maar die dingen te doen waar je energie van krijgt. Ondernemen bijvoorbeeld. Of gewoon lekker even niksen!
Reactie plaatsen
Reacties